onsdag 8 december 2010

Försäkringskassan.

Behöver jag säga mer?
Herregud, att det alltid ska krångla. Förstår inte hur svårt det kan vara?
Först får man ett brev med konstiga uppgifter.
Man försöker ringa. Och blir placerad i kö. "Du har plats 302 i kön, beräknad väntetid är 24 minuter. Vill du att vi ringer upp dig när det är din tur?" Ja, tack.
När man väl får prata med någon är hon eller han fantastiskt kort och otrevlig, så man får prata med tillgjort trevlig röst och fjäska livet ur sig bara för att få den hjälp och dom svar man behöver.
Herre... säger jag.
Och ändå klarar man sig inte utan dom.
~
Tur att jag har Polkabollar och chokladkola att mumsa på under tiden jag väntar.
~

1 kommentar:

  1. men usch vad trist! jag har än så länge bara träffat trevlga per telefon när jag ringt. Men jag ropar inte Hej ;D
    Puss

    SvaraRadera