lördag 16 juli 2011

Det här är Leah!

För ca 10 år sedan besökte jag ett katthem.

Jag fastnade för denna lilla hårboll. Och jag gav den då 1 åriga kissen namnet Leah.



Sen dess har det varit hon och jag! Vi har haft många fina år ihop och jag är glad som fått lära känna henne.

Nu har tyvärr den tidpunkten kommit då jag inte längre kan ha kvar henne här hos oss. Det gör så ont i mitt hjärta men jag har inget val.



Den lilla familjen fick barn och flyttade till hus. Jag trodde att hon skulle trivas som fisken i vattnet. Och det skulle hon nog göra om hon fortfarande vore den enda lilla varelsen som skulle ha uppmärksamhet. Men med en liten kille på 1,5 år, hus och jobb hinner jag inte ge henne all den uppmärksamhet hon behöver.



Så hon har börjat protestera... Genom att kissa inne.

Jag har försökt allt! Men det går inte så bra. Det är uppmärksamheten det hänger på.

Så jag behöver nu hitta ett nytt hem till henne.

Och jag kommer vara petig! Hon förtjänar endast det bästa!

Eftersom hon har varit i centrum under så lång tid har det gjort henne till en dam med många krav. (Det är väl egentligen jag som har format henne...)



I sitt nya hem behöver hon...

~ Få massor med kärlek.

~ Bli kliad, klappad, buren och gosad med mycket.

~ Få vara ensamt djur.

~ Det bör inte finnas ngr barn.

~ Gärna ha möjligheten att gå ut korta stunder under dagen.

(Inte i ett traffikerat område då hon alldeles nyss börjat vara ute.)



Helst vill jag ju såklart att hon får flytta hem till någon jag känner...

Här gäller det inte att vara först till kvarn, utan jag kommer prata med, träffa och känna efter innan jag fattar ett beslut. Hönsig? Javisst, men hon är min ögonsten!

Vill du ta hand om henne får du gärna skicka mig ett mail... acbjorkblom@yahoo.se

~


1 kommentar:

  1. Ush, det här är riktigt hårt förstår jag. Men katter de säger ifrån. Har en här hemma också! Hade jag inte haft honom hade jag varit intresserad, men har en kille med samma behov som din lilla Leah. Hon är sååå jättesöt! Lycka till!
    /Frida

    SvaraRadera